Dlaczego narzekamy na system edukacji?

Watercolor gem stone illustration

DominikaHoffman_PNG

Dominika Hofman-Kozłowska

MikołajMarcela_PNG

Mikołaj Marcela

TomaszTokarz_PNG

Tomasz Tokarz

Be quiet! Why? The Lady of the Lake, her arm clad in the purest shimmering samite, held aloft Excalibur from the bosom of the water, signifying by divine providence that I, Arthur, was to carry Excalibur. That is why I am your king. Why do you think that she is a witch?

Polska edukacja zdecydowanie wymaga zmian, jednak trudno wskazać jednolity kierunek dla tychże. Bez wątpienia mentalnie i pod kątem rozwiązań tkwimy w XIX wieku, zaś formuła przekazywania wiedzy encyklopedycznej wyczerpuje się w świecie wymagającym innowacji i rozwoju. Czy jednak musimy tkwić w sztywnych ramach? Nie! Szkolnictwo wymaga zdecydowanych, by nie rzec – radykalnych reform! Edukacja ma mieć wymierną wartość gospodarczą i naukową, a nie zamykać się jedynie w idei „zajmowania czasu” młodych ludzi. Czy nie lepiej by edukacja stawiała na innowacje aniżeli postawy i encyklopedyczną wiedzę? A może należy zluzować rygory i pozwolić młodym ludziom na dobór własnej drogi edukacyjnej? To oczywiście wymagałoby kroków tak zdecydowanych jak np. likwidacja tzw. podstawy programowej, jednak zyski, które zyskałoby państwo dzięki takim zmianom mogłyby być znaczne, a z czasem – pozwoliłyby nam wejść na nowy poziom innowacyjności.

Hey there, this is the default text for a new paragraph. Feel free to edit this paragraph by clicking on the yellow edit icon. After you are done just click on the yellow checkmark button on the top right. Have Fun!Miejsmiejs

Hey there, this is the default text for a new paragraph. Feel free to edit this pfhwefjkwbecaragraph by clicking on the yellow edit icon. After you are done just click on the yellow checkmark button on the top right. Have Fun!

bottomEduKontra_PNG